Betalning
Betalsätt
Bra att veta när du handlar med Klarna
Bra att veta när du handlar med Klarna
Klarna finns tillgängligt för alla kunder med en fakturaadress i Sverige. För att betala med Klarna är det viktigt att din leverans-och fakturaadress är samma adress som är registrerad i röstlängden.
För att betala med Klarna behöver du ditt personnummer och din mejladress. Det är viktigt att du lämnar rätt information eftersom du annars inte kommer få relevant betalningsinformation.
Viktigt att notera:
Klarna är ett fristående betalningsföretag och Niimo kan inte påverka om din begäran om att betala med Klarna accepteras eller ej. Om du har problem med din beställning kan du kontakta Klarnas kundservice direkt.
Jag har inte mottagit min order men Klarna vill att jag betalar min faktura
Jag har inte mottagit min order men Klarna vill att jag betalar min faktura
Som kund i Sverige har du 14 dagar på dig att betala fakturan. Du kan betala den med bank-eller kreditkort utan extra kostnader.
Du får en påminnelse 2 dagar innan fakturan måste betalas.
Har du inom denna tid inte mottagit din försändelse kan du alltid kontakta oss på Niimo för att se vad som kan ha hänt med din order. Vad gäller fakturan så kan du be Klarna pausa den under tiden.
Vad är Klarna?
Vad är Klarna?
Klarna är ett betalningsystem som tillåter dig att handla nu och betala senare via faktura.
Det innebär att du kan göra en beställning, prova varorna hemma, skicka tillbaka de du inte vill ha och bara betala för de varor du vill behålla.
Var är min faktura?
Var är min faktura?
Om du har gjort en beställning och använt Klarna som betalningsmetod kommer du få din faktura skickad till din registrerade mejladress efter att din beställning gått igenom. Om du inte har fått den kan det vara bra att kolla ifall den hamnat i din skräppost.
Vi kan dessvärre inte skicka ut fakturor från Klarna. Om du sett efter i din inkorg och din skräppost och fortfarande inte kan se att du har fått en faktura kan du kontakta Klarna & be dem skicka ut en ny.
Notera att fakturan skickas direkt från Klarna och inte från Niimo.
Kan jag ångra mitt köp?
Kan jag ångra mitt köp?
Vårt lager packar och skickar ut beställningarna så fort de kan så att du ska få dina produkter så fort som möjligt.
Har vi redan hunnit packa eller skicka ut din order så har vi dessvärre ingen möjlighet att annullera ditt köp längre.
Jag har inte betalat min faktura
Jag har inte betalat min faktura
Fakturor som betalas för sent eller inte betalas alls kan påverka din kreditvärdighet. Håll reda på dina fakturor genom att logga in på Klarnas portal eller via Klarnas app.
Kan jag betala med Swish?
Kan jag betala med Swish?
Självklart kan du betala med Swish via Klarna direkt.