Byte & retur
Öppet köp / retur / byte
Öppet köp
Öppet köp
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande lag.
Här på Niimo har vi 30 dagars öppet köp. Det betyder att du som kund har 30 dagar på dig att returnera en vara om du ångrar ditt köp.
Varan som skickas i retur måste såklart vara i nyskick och fri från luktgener eller annan skada som gör den osäljbar.
Hur returnerar jag en vara?
Hur returnerar jag en vara?
OBS: Skicka ett mejl till kundservice@niimo.se innan du påbörjar din retur.
Om du vill returnera en produkt kan du göra det inom 30 dagar från beställningsdatum. Observera att vi endast hanterar returer, så om du vill byta till en annan produkt behöver du lägga en ny beställning.
Returadress
Niimo Ecom AB
Solbräckegatan 1, 44245 Kungälv
Viktigt att tänka på
- Produkten ska vara i samma skick som när du mottog den.
- Bifoga ditt namn och ordernummer för snabbare hantering. Markera även vilka produkter du returnerar.
- Returen kan ta upp till 3 veckor att behandlas.
- Du står själv för returkostnaden och ansvarar för paketet tills det nått vårt lager. Se därför till att förpacka det väl.
Faktura och betalning
Om du valt faktura via Klarna rekommenderar vi att du pausar fakturan för att undvika påminnelseavgifter. Har du redan betalat? Då gör vi en återbetalning så snart returen registrerats hos oss.
OBS!
Returer ska skickas direkt till adressen ovan och inte till ett ombud. Kontrollera leveransmetoden med fraktbolaget för säkerhets skull.
Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt gått sönder?
Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt gått sönder?
Vid frågor om reklamation är du välkommen att maila följande info till kundservice@niimo.se
Ämne: Ditt ordernummer
Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga så skickar du in en video, eller beskriver skadan i textform.
Jag vill byta till en annan vara
Jag vill byta till en annan vara
Vi har tyvärr inte möjlighet att göra byten på varor, men du är varmt välkommen att returnera oönskade varor mot en återbetalning.
Vem är ansvarig vid en retur?
Vem är ansvarig vid en retur?
Returnerade varor är ditt ansvar tills de kommit fram till vårt lager, så det är viktigt att du ser till att de är förpackade på ett säkert vis så att de inte skadas på vägen till oss!
Eftersom paketet är ditt ansvar till det kommit fram till vårt lager är det viktigt att du ser till att du får ett portobevis i samband med att du skickar i väg din retur i fall du behöver kontakta oss angående den vid ett senare tillfälle.
Jag hade inte möjlighet att hämta ut mitt paket, kan ni skicka ut det igen?
Jag hade inte möjlighet att hämta ut mitt paket, kan ni skicka ut det igen?
Paketet brukar ligga kvar hos ombudet i ungefär 6-14 dagar. Om du inte har hämtat ut ditt paket inom den tidsramen kommer paketet automatiskt att skickas i retur till oss.
Vi debiterar 350kr för utebliven upphämtning av paket hos ombud.
Om du vill kan vi skicka ut ditt paket på nytt så fort vi har mottagit returen. Vänligen kontakta vår kundservice om du önskar att få hjälp med detta.
När registreras återbetalningen för de returnerade varorna?
När registreras återbetalningen för de returnerade varorna?
Vi uppskattar att det tar mellan 5-14 arbetsdagar från det att du skickat din retur till att din retur hanterats och blivit återbetalad.